همبستگی طایفه بساک - رضا بهمنی
گفتمان ، فرهنگ و آداب و رسوم، اجتماعی ، تاریخی ، خبری ، سرگرمی ، هنری ، تبلیغاتی و.......

در باره ما
 

رضا بهمنی متولدشهر الیگودرز - ساکن دزفول تماس 09166418320و 09396418320 ==================== برای بودن ، گاهی لازم است که نباشی ! شاید نبودنت ، بودنت را به خاطر آورد ...... اما دور نباش ........ دوری همیشه دلتنگی نمی آورد ...... فراموشی همین نزدیکی هاست ........ ==================== تاریخ گویای دردها ‘ شادیها ‘ حماسه ها ‘ ستیزها ‘ جستارها ‘ پیروزیها و شکستها و در کل زبان گویای دورانها و قضاوت کننده درباره اعصار و ادوار است و تاریخ که سینه از خماخم ایام پیر کرده همیشه در دل سخنها دارد که سخن تاریخ از بختیاریهای سربلند ‘ سخن شیرینی است. ==================== من وقتی به اجداد و نیاکانم و حرکتهای مثبت و تاریخی آنان می اندیشم به خود می بالم ‘ چرا؟ که آنها در طریق ضد استعماری گام برمیداشته و شدیدا بیگانه پرستی را رد نموده و مخالف این حرکت بوده اند . قوم پرافتخاری که هیچوقت به دنبال قوم گرائی نبوده اند و همیشه و همیشه با دلی صاف و ساده در خدمت وطن بوده اند . بسیار سربلندم که خون آن آزادگان همیشه سربلند را در شریانها و رگهایم دارم که اگر داعیه ایلخانی و ایلبیگی داشته اند ‘ این خواست و ادعا و حرکت با حفظ شرف خود ‘ خانواده و ایلشان عجین بوده و هرگز شرف و انسانیت خود را فدای مقام و مال و حکومت ننموده اند. ==================== از خداوند متعال خواستارم تا همه آنانکه از تبار بختیاری هستند بدون از جاجستگی و بی عشق به مقام و ثروت بدانند نسلشان چیست و ریشه و ملیت خود را به فراموشی نسپرند (که دوست به صافی دل نگرد و دشمن به تیرگی دل) . ==================== طایفه بساک ==================== بختیاریها به دو ایل بزرگ چهار لنگ و هفت لنگ تقسیم می شوند . هر ایل خود به طایفه های مختلفی تقسیم میشود . از طایفه های هفت لنگ میتوان دورکی ، بابادی ، دینارانی و ... را نام برد . چهارلنگ شامل ممیوند - محمود صالح(مم صالح) - موگوئی - کینورسی - زلقی و ... می باشد . بساک بزرگترین طایفه ممیوند (میوند) بوده بیشتر در محدوده شهرستان الیگودرز تا ازنا پراکنده اند. ولی امروزه در سایر استانها نیز مسکن گزیده اند . .کلانتری این طایفه در زمانهای قبل از انقلاب بعهده علی آقاخان ضرغامی و بهرام خان ضرغامی بوده است که هر دو برادر بوده اند . بهرام خان ، پدر غلامرضا خان ضرغامی بوده و غلامرضا خان دو فرزند بنامهای علی آقا خان و بهرام خان ضرغامی داشته که بهرام خان ضرغامی ریاست طایفه را بعهده داشته است . ==================== طایفه بساک به دو تیره تقسیم می شود 1.بزی 2.بساک که براساس همین شنیده ها به تیره بزی به خاطر وجود سه شخص بزرگ بنام صادق صلاتین و بهمن گرگین وضرغام بوده است. ==================== این وبلاگ بدور از هرگونه خود مطرح کردن ‘ بدور از هرگونه سیاسی بازی بدور از هرگونه تعصبات بیجا و رفتارهای کورکورانه پایگاهی خواهد بود برای گفتمان طایفه بساک و سایر اقوام . محلی برای همدلی و همزبونی های بیشتر و در واقع وحدت و انسجام و همبستگی و هم اندیشی طایفه . ==================== برای ارتقا’ فرهنگ ‘ برای پیشرفت و هرچه بهم نزدیکتر شدن دلها و نظرات و افکار از همه اندیشمندان صاحب نظران دوستان و علاقمندان دعوت به همکاری دارم . ما را در این راه یاری بفرمائید . ==================== ارادتمند شما - رضا بهمنی

 

لينك روزانه
 
دانلود کتابهای شریعتی
پیام مدیریت وبلاگ شماره 15
پیام مدیریت وبلاگ شماره 14
پیام مدیریت وبلاگ شماره 13
پیام مدیریت وبلاگ شماره 12
پیام مدیریت وبلاگ شماره 11
پیام مدیر وبلاگ شماره 10
پیام مدیر وبلاگ شماره 9
پیام مدیر وبلاگ شماره 8
پیام مدیر وبلاگ شماره 7
پیام مدیر وبلاگ شماره 6
پیام مدیر وبلاگ شماره 5
پیام مدیر وبلاگ شماره 4
پیام مدیر وبلاگ شماره 3
پیام مدیر وبلاگ شماره2
پیام مدیر وبلاگ شماره 1
مناجات نامه دکتر علی شریعتی
کیت اگزوز ریموت دار برقی
ارسال هوایی بار از چین
خرید از علی اکسپرس
سفارش آنلاین قلیون
براي تبادل لينک ابتدا لينک مارو بانام:  بختیاری‌ها،مردمانی اصیل و ایرانی   در وبلاگ ياسايتتان قراردهيد
 
كد هاي جاوا
 


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 26
بازدید ماه : 667
بازدید کل : 551120
تعداد مطالب : 225
تعداد نظرات : 176
تعداد آنلاین : 1



 


بختیاری‌ها،مردمانی اصیل و ایرانی

 

در دفتر زمانه،فتد نامش از قلم        هر ملتی که مردم صاحب قلم نداشت(فرخی یزدی)

مقدمه
در کتاب‌های«زبده التواریخ،اخبار امراء و پادشاهان سلجوقي»(تالیف 710ق)،«تاریخ گزیده»(730ق)،«منتخب التواریخ معینی»(816ق) و«شرف‌نامه»(1005ق) به مهاجرت قبایلی از جبل السماق شام و دیگر بلاد به سرزمین لر
بزرگ در قرن ششم هجری اشاره شده است که شرح آن در«تاریخ گزیده»چنین است:«در عهد او ( اتابک هزار اسف ) ملک لرستان رشک بهشت گشت و بدين سبب اقوام بسياری از جبل السماق شام بدو پيوستند چون گروه عقيلی از نسل علی بن ابی طالب وگروه هاشمی از نسل هاشم بن عبد مناف و دیگر طوایف چون:آسترکی و مماکویه و بختیاری،جوانکی،بیدانیان،زاهدیان، علائی، کوتوند،بتوند،بوزاکی،شوند،زاکی، جاکی و هارونی،اشکی،کوی لیراوی، مموئی،یحفومی،کمانکشی،مماسنی،ارملکی،توانی،کسدائی،مدیحه،اکورد،کولارد و دیگر قبایل که انساب ایشان معلوم نیست(م)».
این موضوع سبب گردید تا برخی نویسندگان خارجی و وطنی برای بختیاری ها
..................در ادامه مطلب بخوانید

 


.:  ادامه مطلب :.
|

نوشته شده در جمعه 27 بهمن 1391برچسب:,

توسط رضا بهمنی | لينك ثابت |


دوستان ارزش خواندنش رو داره حتما با حوصله بخوانید

دوستان ارزش خواندنش رو داره حتما با حوصله بخوانید
 
 این داستانِ یک دکتر است وبینهایت به دل من نشست...
 
دکتر داستانِ ما در حال حاضر در استرالیا زندگی می کند. زندگی بسیار مرفهی دارد، زندگی که هیچیک از همکلاسی هایش حتی خواب آن را هم نمی دیدند !
همه ی ما می خواهیم در زندگی به بالاترین چیزها دست یابیم.
در هر کلاس می خواهیم شاگرد اول باشیم، گرانترین لباس های بازار را بخریم، کفشهایمان جزو کفش های تک باشد، گرانترین اتومبیل شهر را می خواهیم، می خواهیم با زیباترین و خوشگلترین دختر شهر ازدواج کنیم، دوست داریم بچه هایمان از زیباترین و بهترین بچه های مدرسه خود باشند.
می خواهیم بهترین پست ها را داشته باشیم، دلمان می خواهد اگر کاری را شروع کردیم، یک شبه به اوج برسیم و همه ما را به عنوان الگوی "موفقیت" بشناسند...!
اما دکتر داستانِ ما روحیه اش با این قیاس ها سازگار نبود و در این راستا در کل انسانِ کاملا "متفاوتی" بود.
او می خواست یک زندگی "معمولی" داشته باشد و جالب اینکه در هیچ امتحانی قصد نداشت رتبه ی اول را کسب کند !!!
هنگامی که همکلاسی هایش تمام شب مشغول .......................


.:  ادامه مطلب :.
|

نوشته شده در پنج شنبه 26 بهمن 1391برچسب:,

توسط رضا بهمنی | لينك ثابت |


داستـان های کوتـاه و خوانـدنی

چنگیز خان مغول و شاهین پرنده


یک روز صبح، چنگیزخان مغول و درباریانش برای شکار بیرون رفتند. همراهانش تیرو کمانشان را برداشتند و چنگیزخان شاهین محبوبش را روی ساعدش نشاند. شاهین از هر پیکانی دقیق تر و بهتر بود، چرا که می توانست در آسمان بالا برود و آنچه را ببیند که انسان نمی دید.

آن روز با وجود تمام شور و هیجان گروه، شکاری نکردند. چنگیزخان مایوس به اردو برگشت، اما برای آنکه ناکامی اش باعث تضعیف روحیه ی همراهانش نشود، از گروه جدا شد و تصمیم گرفت تنها قدم بزند.
بیشتر از حد در جنگل مانده بودند و نزدیک بود خان از خستگی و تشنگی از پا در بیاید. گرمای تابستان تمام جویبارها را خشکانده بود و آبی پیدا نمی کرد، تا اینکه رگه ی آبی دید که از روی سنگی جاری بود. خان شاهین را از روی بازویش بر زمین گذاشت و جام نقره ی کوچکش را که همیشه همراهش بود، برداشت. پرشدن جام مدت زیادی طول کشید، اما وقتی می خواست آن را به لبش نزدیک کند، شاهین بال زد و جام را از دست او بیرون انداخت.

چنگیز خان خشمگین شد، اما شاهین حیوان محبوبش بود، شاید او هم تشنه اش بود. جام را برداشت، خاک را از آن زدود و دوباره پر کرد. اما جام تا نیمه پر نشده بود که شاهین دوباره آن را پرت کرد و آبش را بیرون ریخت. چنگیزخان حیوانش را دوست داشت، اما می دانست نباید بگذارد کسی به هیچ شکلی به او بی احترامی کند، چرا که اگر کسی از دور این صحنه را می دید، بعد به سربازانش می گفت که فاتح کبیر نمی تواند یک پرنده ی ساده را مهار کند.

این بار شمشیر از غلاف بیرون کشید، جام را برداشت و ...........   در ادامه مطلب بخوانید

 


.:  ادامه مطلب :.
|

نوشته شده در چهار شنبه 25 بهمن 1391برچسب:,

توسط رضا بهمنی | لينك ثابت |


استخدام 1553نفردروزارت نیرو

 شركت هاي تابعه (دولتي) وزارت نيرو به منظور تأمين نيروي انساني مورد نياز خود از محل مجوز شماره 4006/91/224 مورخ 17/2/91 معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور، با رعايت قانون مديريت خدمات كشوري، ماده 51 قانون برنامه پنجم توسعه جمهوري اسلامي ايران و همچنين آيين نامه نيازسنجي، ساماندهي و تأمين منابع انساني و دستورالعمل استخدام منابع انساني صنعت آب و برق تعداد 1553 نفر از افراد واجد شرايط را از طريق برگزاري آزمون توانمندي هاي عمومي و تخصصي، آزمون دانش مهارتي (مصاحبه) و طي فرآيند گزينش به صورت پيماني (قراردادي)  و 569 نفر را به صورت قرارداد كارگري موضوع ماده 124 قانون مديريت خدمات كشوري و دارا بودن شرايط ذيل استخدام مي نمايد. ( داوطلبان استخدام در مشاغل كارگري از آزمون تخصصي معاف مي باشند )

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک نمایید.


.:  ادامه مطلب :.
|

نوشته شده در یک شنبه 15 بهمن 1391برچسب:,

توسط رضا بهمنی | لينك ثابت |


حمید گودرزی : از همه لرها عذرخواهی میکنم و به لر بودنم افتخار!

وی درباره اتفاقاتی که در برنامه گلخانه افتاد، توضیح داد: مجری برنامه از من پرسید که اصلاتا کجایی هستی و من هم به حالت شوخی گفتم اگر بگویم نمی‌خندی. حالا این گویا این گفته من به برخی از دوستان برخورده و سوءتفاهمی ایجاد شده است و من در اینجا می‌خواهم رفع سوءتفاهم کنم و بگویم که لر هستم و به لر بودنم هم افتخار می کنم و از فامیلی بنده هم مشخص است که لر هستم و واقعا هم افتخار می‌کنم و بنابراین جای دلخوری در این زمینه ندارد و جنبه شوخی دارد و باز هم می‌گویم بابت این شوخی هم عذرخواهی می‌کنم.

گودرزی همچنین در ارتباط با سریال زمانه و همکاری با حسن فتحی در این سریال بیان کرد: کار با آقای فتحی بسیار عالی بود و ایشان یکی از کارگردانانی هستند که من تا به امروز دیده‌ام.
وی درباره کمرنگ شدن حضورش در سینما و تلویزیون گفت: من به دنبال کارهای خوب هستم و می‌خواهم وضعیت کاری خود را مقداری تغییر بدهم و این بود که دو سالی کار نکردم تا اینکه خدا آقای فتحی را برایم رساند.
گودرزی در پایان با اشاره به کم‌مخاطب شدن سریال‌های تلویزیونی گفت: علت کم مخاطب شدن سریال های تلویزیونی ازدیاد شبکه‌های فارسی‌زبان است و دلیل مهمتر این مساله این است که سریال‌هایمان هم چندان خوب نیستند. در حالیکه اگر سریا‌ل‌های خوبی ساخته شود و با دقت و جدیت و ظرافت سریا‌ ها را تهیه کنیم این آثار  می‌توانند نظر مخاطبان را جلب کنند ولی اشکال کار این است که کار را جدی نمی‌گیریم و بدین صورت مخاطب‌مان را از دست می‌دهیم.
منبع : مهر نیوز

 


|

نوشته شده در چهار شنبه 11 بهمن 1391برچسب:,

توسط رضا بهمنی | لينك ثابت |


داستان جالب (وقت رسیدن مرگ)

نشسته بود داشت تلویزیون میدید که یهو مرگ اومد پیشش …

مرگ گفت : الان نوبت توئه که ببرمت …

مرده یه کم آشفته شد و گفت : داداش اگه راه داره بیخیال ما بشو بذار واسه بعدا …

مرگ : نه اصلا راه نداره. همه چی طبق برنامست.طبق لیست من الان نوبت توئه

مرده گفت : حداقل بذار یه شربت بیارم خستگیت در بره بعد جونمو بگیر …

مرگ قبول کرد و مرده رفت شربت بیاره…

توی شربت ۲ تا قرص خواب خیلی قوی ریخت …

مرگ وقتی شربته رو خورد به خواب عمیقی فرو رفت…

مرده وقتی مرگ خواب بود لیستو برداشت اسمشو پاک کرد نوشت آخر لیست

و منتظر شد تا مرگ بیدار شه …
مرگ وقتی بیدار شد گفت : دمت گرم داداش حسابی حال دادی خستگیم در رفت !

بخاطر این محبتت منم بیخیال تو میشم و میرم از آخر شروع به جون گرفتن میکنم !

نتیجه اخلاقی:

سر هرکسی رو میشه کلاه گذاشت… الا سر مرگ….

سر مرگ رو تابحال هیچ کس نتونسته کلاه بگذاره… بیاییم با زنده ها هم …

منصفانه رفتار کنیم تا به وقت رسیدن مرگ هم منصفانه بپذیریم

که وقت رفتمونه و بی جهت تلاش مذبوحانه نکنیم !

 


|

نوشته شده در یک شنبه 8 بهمن 1391برچسب:,

توسط رضا بهمنی | لينك ثابت |


ما متاسفیم که تو لُر بودی!

خوشحالم که الگوی من، تو نیستی! الگوی من، آریوبرزن است که تنها با ۴۰ سوار، تا آخرین قطره‌ی خون در برابر سپاه عظیم اسکندر مقدونی، از میهنش دفاع کرد. اگر تو بودی چه می‌کردی؟!

راه درمان شما این است که تاریخ افتخارات لُر را مطالعه نمایید تا اعتمادبه نفستان بیشر شود.

سایت زاگ لُر- سخنان تاسف بار بازیگر سینمادر شبکه سه سیما سبب موجی از نگرانی از این بازیگر که اصالت خود را فراموش کرده شده است. 

وی در برنامه سینما گلخانه که بیست و نهم دی ماه سالجاری از شبکه سه پخش شد در پاسخ به سئوال مجری این برنامه که از او سئوال کرده بوده اصالتا کجایی هستید ؟ با وقاحت پاسخ می دهد " فقط مسخره نكنید منو اما متاسفانه لر هستم " .

حمید گودرزی باید بداند قوم لر یکی از با اصالت ترین قوم های این مرز و بوم است که ایشان احتمالا تابع احساسات بچه گانه خود شده وسخنی برزبان آورده که متوجه تبعات آن نبوده است ،متاسفانه بهاء دادن به آدم های کوچک وبزرگنمایی ایشان وچهره شده بدون آمادگی وظرفیت لازم باعث تبعاتی اینچنینی می شود که قبل ازهرچیز دامن گوینده رامی گیرد وسرانجام با عذرخواهی بر گفته ها ورفتار و شخصیت خویش خط بطلان می کشد چه بگویم از حقارت که سرگذشت واصالت را به سبب مشکلات شخصیتی به سخره می گیرد وبی محابا دررسانه ملی احساسات میلیونها انسان راجریحه دارمی نماید؟


.:  ادامه مطلب :.
|

نوشته شده در یک شنبه 8 بهمن 1391برچسب:,

توسط رضا بهمنی | لينك ثابت |


شهری که مجهزترین بیمارستان را داشت ؛ پزشک متخصص ندارد !

ه گزارش روناش از مسجد سلیمان ، حس بسیار تلخی ست، عمری  در صدر بودن و حالا در قعر ایستادن و نگریستن به وضعی که هیچ از دستت ساخته نیست تا حلّال آن باشی. اولین باشی اما بعد از مدتی در آخرین که نه، کمتر از آخرین باشی!

اگر کسی نباشد دستت را بگیرد؟ اگر دل کسی به حالت نسوزد؟ آنگاه چه خواهی کرد؟ اسیر نداشته ها می‌مانی و همچنان دل در گرو نداشته‌ها  و با چشمانی ملتمس آرزوها، خیره به دنبال ناجی می گردی؟ اگر زبان نداشته باشی که فریاد  برآوری چه؟ اگر با زبان بی‌زبانی فریاد برآوری اما کسی حرف دلت را نفهمد چه؟ و یا اینکه فریادهای بی کلامت را بشنوند اما بی تفاوت از کنارت رد شوند چه؟

استان: خوزستان، شهرستان: مسجدسلیمان…

شهری که بر پیشانی بند تاریخی‌اش، افتخاراتی همچون اولین فردوگاه کشور، اولین راه آهن کشور و اولین و مجهزترین بیمارستان کشور نقش بسته است.

ساعت ۱۲:۰۲ به تعیین وقت ساعت مچی من است که به بهانه‌ای که ملت به مریض خانه رجوع می کنند ما هم به بیمارستان ۲۲ بهمن این شهر ورود پیدا می‌کنیم.

بیمارستان نفت این شهر زمانی به حدی مجهز بوده که رضاشاه پهلوی صرف نظر از هویت نامتناسبش به عنوان بالاترین مقام این کشور، برای درمان از تهران به بیمارستان این شهر می‌آید اما…


.:  ادامه مطلب :.
|

نوشته شده در یک شنبه 8 بهمن 1391برچسب:,

توسط رضا بهمنی | لينك ثابت |


لُری زبان پریان است

فراخوان ششمین جشنواره ی شعر لُری ُبنه وار

جشنواره شعر لُری بُنه وار چشم به راه گُلچنین سروده های زیبای شماست تا با طلوع شعرلَُری تان دشت دلها را بهاری کند ! مهلت ارسال شعر از1/11/91 تا 25/11/1391 خواهدبود.

1-موضوع شعر آزاد است و هر شاعری فقط تا دو شعر به زبان لُری ارسال نماید.                        

2-شعرها تایپ شود  در غیر اینصورت با دستخط خوانا نوشته شده باشد . نشانی و تلفن شاعر قید شود .

3-مهلت ارسال شعر از1/11/91 تا 25/11/1391 خواهدبود.

 4-سروده های رسیده پس از داوری توسط داوران به شاعر برگزیده اطلاع داده خواهد شد .           

 5-نشانی  دبیرخانه جهت ارسال : اهواز – سلطانمنش – خ فیروزه پلاک 30  قاسمی - کدپستی 6174786145

یا به نشانی :

Rahdar123@yahoo.com

 محل برگزاری : خوزستان - جاده اهواز-  مسجدسلیمان یا جاده شوشتر- مسجدسلیمان - جاده فرعی روستاهای راهدار و کُرائی - روستای راهدار (رهدار)

زمان : دوم فروردین ۱۳۹۲ ساعت ۳ بعداز ظهر


|

نوشته شده در پنج شنبه 5 بهمن 1391برچسب:,

توسط رضا بهمنی | لينك ثابت |


پنجمين همايش شاهنامه خواني بختياري

این همایش به همت گروه آسماری، رأس ساعت پنج عصر روز پنجم بهمن ماه در شهرستان اهواز برگزار خواهد شد.


.:  ادامه مطلب :.
|

نوشته شده در یک شنبه 1 بهمن 1391برچسب:,

توسط رضا بهمنی | لينك ثابت |


موضوعات
 » حرف های بزرگان
» درباره روستاهای گلبهار
» شعر - پیامک
» شعر های بختیاری
» شعر سایر
» پیامک های بختیاری
» پیامک سایر
» حکایات روایات و ضرب المثلها
» جملات زیبا و آموزنده ، نکات جالب
» درباره بختیاری ها
» عکس
» عکسهای بختیاری
» عکسهای روستای گلبهار بهمنی علیا
» تبلیغات ، سرگرمی ، طنز
» شخصی (مدیر وبلاگ)
» گفتمان مدیر وبلاگ
» دانستنی ها
» تبریک - تسلیت
 

لينك دوستان
 » مجالگاه منجزی » هیجار بختیاری -محمد رسول سعدی جلیلوند » کوهستان سرد الیگودرز » شعر و ادب -امیدعلی اسکندرپور » آموزش خانواده‘ مهارتهای زندگی‘ وغیره » حسن سلمانی » کر بختیاری - دزفول 11 » مسلم مومبینی (بنیانا) » دل گرفته ها با امیر » شرکت تعاونی عسل بساک » دانلود/جک/اس ام اس/عکس/تیکه » خواستی بیا تو » آیاپیر (خرم سعیدی) » طایفه بَزّی - وحید » احسان پرنیان » مندیر » مالکنون (زهره اسدی شیخ رباط) » شرکت جاوید دشت ایرانیان » وبلاگ اختصاصی پوراندخت زلقی » روستای قل رومزی - جناب عبداله زاده » کیانی قلعه سردی - شاعربختیاری » سیری در فرهنگ بختیاری - امید » فال حافظ - سایت پیچک » وصفنارد قدیم - مجتبی فروزان » عبدالرضا شهبازی - شاعر » عزت اله بهمنی - شاعر » افسانه بهمنی - شاعر » محمد حمیدی - شاعر » روستای باجگیران - احمد صالح زاده » محمد ایسوند نبوتی » بنه وار - رهدار » فرهنگستان بختیاری » دنیای کوچک من - مژگان » علی چکانی (طایفه چکانی چهارلنگ) » عبدالحسین رحیمی - آبشارشوی » آژانس خبری بختیاری » سایت روستاهای ایران (عسگری) » سایت میوند - دکتر فریدون امیدی » صادق صادقی - طایفه بساک » شیمبار - خانم عزیزی (مژده) » شمیم (شاهپورآباد) - محمودی » شول آبادالیگودرز - امید » طایفه آسترکی - عبدالهی » گروه سرگرمی روزنه » درج آگهی رایگان » the best site of music » نقاب - (سهیلا بیگلرخانی) » وبلاگ شخصی حسین چراغی » برد شیر (علیداد) » تاریخ و فرهنگ بختیاری(پوراندوخت) » سرود بخت یاری(بهمن کیهان بختیار) » اصالت بختیاری(ابوذر رحیمی) » سایت شخصی دکتر محسن رضائی » آژانس خبری بختیاری » وبلاگ خانم چراغی (شاعر) » مجتبی صفری - هیودی » شرکت مهدآوران (برادران مهدور - اصفهان) » کیت اگزوز » زنون قوی » چراغ لیزری دوچرخه » همسریابی » درگاه پرداخت اینترنتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان گلبهار بهمنی علیا و آدرس bahmani.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





»فال حافظ

»جوک و اس ام اس

»قالب های نازترین

»زیباترین سایت ایرانی

»جدید ترین سایت عکس

»نازترین عکسهای ایرانی

 

آرشيو
 

مهر 1396
بهمن 1394
خرداد 1394
مهر 1393
شهريور 1393
مرداد 1393
خرداد 1393
ارديبهشت 1393
بهمن 1392
شهريور 1392
تير 1392
خرداد 1392
ارديبهشت 1392
فروردين 1392
اسفند 1391
بهمن 1391
دی 1391
آذر 1391
آبان 1391
مهر 1391
شهريور 1391
مرداد 1391
تير 1391
خرداد 1391
ارديبهشت 1391
فروردين 1391
اسفند 1390
بهمن 1390
دی 1390
آذر 1390
آبان 1390
مهر 1390
شهريور 1390

 

نويسنده
 
نویسندگان
 
طراح قالب