همبستگی طایفه بساک - رضا بهمنی
گفتمان ، فرهنگ و آداب و رسوم، اجتماعی ، تاریخی ، خبری ، سرگرمی ، هنری ، تبلیغاتی و.......

در باره ما
 

رضا بهمنی متولدشهر الیگودرز - ساکن دزفول تماس 09166418320و 09396418320 ==================== برای بودن ، گاهی لازم است که نباشی ! شاید نبودنت ، بودنت را به خاطر آورد ...... اما دور نباش ........ دوری همیشه دلتنگی نمی آورد ...... فراموشی همین نزدیکی هاست ........ ==================== تاریخ گویای دردها ‘ شادیها ‘ حماسه ها ‘ ستیزها ‘ جستارها ‘ پیروزیها و شکستها و در کل زبان گویای دورانها و قضاوت کننده درباره اعصار و ادوار است و تاریخ که سینه از خماخم ایام پیر کرده همیشه در دل سخنها دارد که سخن تاریخ از بختیاریهای سربلند ‘ سخن شیرینی است. ==================== من وقتی به اجداد و نیاکانم و حرکتهای مثبت و تاریخی آنان می اندیشم به خود می بالم ‘ چرا؟ که آنها در طریق ضد استعماری گام برمیداشته و شدیدا بیگانه پرستی را رد نموده و مخالف این حرکت بوده اند . قوم پرافتخاری که هیچوقت به دنبال قوم گرائی نبوده اند و همیشه و همیشه با دلی صاف و ساده در خدمت وطن بوده اند . بسیار سربلندم که خون آن آزادگان همیشه سربلند را در شریانها و رگهایم دارم که اگر داعیه ایلخانی و ایلبیگی داشته اند ‘ این خواست و ادعا و حرکت با حفظ شرف خود ‘ خانواده و ایلشان عجین بوده و هرگز شرف و انسانیت خود را فدای مقام و مال و حکومت ننموده اند. ==================== از خداوند متعال خواستارم تا همه آنانکه از تبار بختیاری هستند بدون از جاجستگی و بی عشق به مقام و ثروت بدانند نسلشان چیست و ریشه و ملیت خود را به فراموشی نسپرند (که دوست به صافی دل نگرد و دشمن به تیرگی دل) . ==================== طایفه بساک ==================== بختیاریها به دو ایل بزرگ چهار لنگ و هفت لنگ تقسیم می شوند . هر ایل خود به طایفه های مختلفی تقسیم میشود . از طایفه های هفت لنگ میتوان دورکی ، بابادی ، دینارانی و ... را نام برد . چهارلنگ شامل ممیوند - محمود صالح(مم صالح) - موگوئی - کینورسی - زلقی و ... می باشد . بساک بزرگترین طایفه ممیوند (میوند) بوده بیشتر در محدوده شهرستان الیگودرز تا ازنا پراکنده اند. ولی امروزه در سایر استانها نیز مسکن گزیده اند . .کلانتری این طایفه در زمانهای قبل از انقلاب بعهده علی آقاخان ضرغامی و بهرام خان ضرغامی بوده است که هر دو برادر بوده اند . بهرام خان ، پدر غلامرضا خان ضرغامی بوده و غلامرضا خان دو فرزند بنامهای علی آقا خان و بهرام خان ضرغامی داشته که بهرام خان ضرغامی ریاست طایفه را بعهده داشته است . ==================== طایفه بساک به دو تیره تقسیم می شود 1.بزی 2.بساک که براساس همین شنیده ها به تیره بزی به خاطر وجود سه شخص بزرگ بنام صادق صلاتین و بهمن گرگین وضرغام بوده است. ==================== این وبلاگ بدور از هرگونه خود مطرح کردن ‘ بدور از هرگونه سیاسی بازی بدور از هرگونه تعصبات بیجا و رفتارهای کورکورانه پایگاهی خواهد بود برای گفتمان طایفه بساک و سایر اقوام . محلی برای همدلی و همزبونی های بیشتر و در واقع وحدت و انسجام و همبستگی و هم اندیشی طایفه . ==================== برای ارتقا’ فرهنگ ‘ برای پیشرفت و هرچه بهم نزدیکتر شدن دلها و نظرات و افکار از همه اندیشمندان صاحب نظران دوستان و علاقمندان دعوت به همکاری دارم . ما را در این راه یاری بفرمائید . ==================== ارادتمند شما - رضا بهمنی

 

لينك روزانه
 
دانلود کتابهای شریعتی
پیام مدیریت وبلاگ شماره 15
پیام مدیریت وبلاگ شماره 14
پیام مدیریت وبلاگ شماره 13
پیام مدیریت وبلاگ شماره 12
پیام مدیریت وبلاگ شماره 11
پیام مدیر وبلاگ شماره 10
پیام مدیر وبلاگ شماره 9
پیام مدیر وبلاگ شماره 8
پیام مدیر وبلاگ شماره 7
پیام مدیر وبلاگ شماره 6
پیام مدیر وبلاگ شماره 5
پیام مدیر وبلاگ شماره 4
پیام مدیر وبلاگ شماره 3
پیام مدیر وبلاگ شماره2
پیام مدیر وبلاگ شماره 1
مناجات نامه دکتر علی شریعتی
کیت اگزوز ریموت دار برقی
ارسال هوایی بار از چین
خرید از علی اکسپرس
براي تبادل لينک ابتدا لينک مارو بانام:  سکوت   در وبلاگ ياسايتتان قراردهيد
 
كد هاي جاوا
 


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 175
بازدید ماه : 340
بازدید کل : 551470
تعداد مطالب : 225
تعداد نظرات : 176
تعداد آنلاین : 1



 


سکوت


 

                                           

گاهی سکوت معجزه می کند...

و تو می آموزی که

بودن همیشه در فریاد نیست...!!!


|

نوشته شده در یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:,

توسط رضا بهمنی | لينك ثابت |


روزمره گی من .........

قطار!

راهت را بگير و برو ...

نه کوه توان ريزش دارد  ...

نه ريز علی پيراهن اضافه ...

هيچ چيز مثل سابق نيست...!!!


|

نوشته شده در یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:,

توسط رضا بهمنی | لينك ثابت |


اجرای موسیقی بختیاری

گروه دختران الیگودرز به اجرای موسیقی بختیاری پرداختند.

www.our-music.blogfa.com


|

نوشته شده در شنبه 29 بهمن 1390برچسب:,

توسط رضا بهمنی | لينك ثابت |


مسابقات آنزان رزم بختیاری

مسابقات رزم آنزان (چوب بازی بختیاری) در دزفول

رزم آنزان بختیاری که با همت و تلاش و پیگیری های جناب آقای نصرت طاهر ملا در سال 1389 در فدراسیون کونگ فو جمهوری اسلامی به ثبت رسید  توانست در عرض یک سال در بیش از 45 شهر کشور باشگاه بزند و نیروی ورزشکار تربیت کند . اکنون پس از یکسال اولین مسابقات آنزان به میزبانی شهرستان دزفول از ساعت 8.30 صبح الی 10.30 چهارشنبه 26/11/1390  و نیز از ساعت 15.30 الی 17.30  روز پنجشنبه 27/11/1390 برگزار میشود . لازم به ذکر است این مسابقات بصورت زنده و مستقیم از شبکه 3 سیما پخش خواهد شد .

 

جا دارد از کلیه مسئولین و دست اندرکان تشکر و قدردانی سپاسگزاری بنمائیم


|

نوشته شده در سه شنبه 25 بهمن 1390برچسب:,

توسط رضا بهمنی | لينك ثابت |


پیام تبریک

 

میلاد با سعادت پیامبر عظیم الشان جهان اسلام (ص)  و امام جعفر صادق (ع) و دهه فجر انقلاب اسلامی بر همه مسلمین مبارک باد


|

نوشته شده در یک شنبه 23 بهمن 1390برچسب:,

توسط رضا بهمنی | لينك ثابت |


پیام تسلیت

 

باکمال تاسف و تاثر در گذشت نابهنگام آقایان خدارحم حیدری و قباد حیدری را به طایفه محترم عبدالوند , خانواده های محترم تونی و خانواده های محترم این دو عزیز سفر کرده تسلیت گفته و برای آن مرحومین از خداوند متعال رحمت واسعه را خواهان و خواستاریم . ما را در غم خود شریک و سهیم بدانید . خداوند به شما صبر عنایت فرماید.

 

 


|

نوشته شده در دو شنبه 17 بهمن 1390برچسب:,

توسط رضا بهمنی | لينك ثابت |


علی مردان خان بختیاری - خان چهارلنگ

علیمردان خان از مادری چون بی بی مریم ، معروف به سردار مریم بختیاری زاده شد. بی بی مریم دختر حسینقلی خان ایلخانی بختیاری و مادرش بی بی فاطمه دختر علیرضا خان کیانرسی بود . بی بی مریم در جنگ اول جهانی که بخشهایی از ایران اشغال و زیر نفوذ نیروهای استعمارگر روسی و انگلیسی قرار گرفته بود به طرفداری از نیروهای آلمان و عثمانی و علیه نیروهای اشغالگر روس و انگلیس قیام کرد .
بقول پروفسور گارثویت: این پیرزن برجسته روحی سرکش و فکری مستقل داشت و در تعیین سیاست بختیاری به ویژه در جنگ جهانی اول نقش مهمی ایفا کرد
پدر علیمردان خان، علیقلی خان چهارلنگ بود که در جوانی در اثر توطئه ای فامیلی وفات یافت و کودکی خود را نزد دایی های خود علیقلی خان سردار اسعد و خسروخان سردار ظفر گذراند و به مکتب رفت تا اینکه در سال ۱۳۰۲ بعد از مجزا شدن طوایف چهارلنگ از هفت لنگ به همراه برادر خود محمد علی خان به عنوان روسای این طایفه تعیین گردیدند . در سال ۱۳۰۰ با تشکیل حزب (( ستاره بختیاری )) علاقه و گرایش شدیدی به این حزب پیدا کرد ...
علیمردان خان در سال ۱۳۰۷ جمعیتی ...... بقیه اش را در ادامه مطلب بخوانید


.:  ادامه مطلب :.
|

نوشته شده در شنبه 15 بهمن 1390برچسب:,

توسط رضا بهمنی | لينك ثابت |


نظر یک همتبار دور ولی خیلی نزدیک

 

وقتی نظرات رسیده به وبلاگم را چک میکردم , به یک نظر برخورد کردم که پس از خواندن آن غرور و غیرت بختیاری را در زبان یک همتبار خوب و فرهیخته ای دیدم که واقعا ما بختیاریها اگر همدیگر را در سراسر ایران پیدا کنیم و اتحاد و همبستگی و همدلی را چاشنی روابط بکنیم میتوانیم حرف اول را در مملکت بزنیم . بختیاریها اصیل ترین , متمدن ترین , شجاعترین , باصلابترین قوم ایرانی است که چند دهه ای هست خود را گم کرده و بایستی همدیگر را پیدا کنیم و دست به دست هم برای اعتلای نام بختیاری کوشش کرده و یده واحده باشیم . نظر زیر از برادر ارجمند مجتبی فروزان , روزنامه نگاری در تهران که سالیان قبل توسط رژیم مزدور شاهنشاه به وصفنارد قدیم تبعید شدند و اکنون بر بختیاری بودن خود افتخار میکنند . این هم نظری ایشان که برای بنده فرستاده :

""  من یک بختیاری هستم و از 4 لنگ ها

جد من به علیمردان خان بر مییگردد.پدر بزرگ من کد خدا محمد تقی خان بختیاری پسر محمد هادی خان پسر حسین قلی خان بختیاری است.ما ساکن وصفنارد قدیم از بلوک غار در بالای شهر ری در تهران هستیم که در زمان 260 سال بیش به ایجا تبعید شده ایم.اگر در مورد ما اطلاعاتی دارید ایمیل کنید.عاشق بختیاریا هستم  ""

http://www.vasfenard.blogfa.com/

در وبلاگ مطلب بعدی را در مورد علیمردان خان بختیاری به افتخار این روزنامه نگار بختیاری ارائه می دهم .


|

نوشته شده در شنبه 15 بهمن 1390برچسب:,

توسط رضا بهمنی | لينك ثابت |


تاریخ قوم بختیاری
 

تـاریـخ قـوم بـخـتـیـاری


تاریخ بختیاری به قرن چهاردهم میلادی و دورهً زمامداری 200 ساله خوانین دورکی بر می گردد. هیچ تاریخ نگار حیات اجتماعی اقوام ایرانی  نمی تواند اهمیت ایل بختیاری و انسجام و پیوستگی سیاسی، اقتصادی و اجتماعی آنها را نادیده گیرد. ( به نقل از: خوانین و شاهان، فیلم مستند تحلیلی دربارهً بختیاریها، ساخته آر. گارت وایت ). آنچه در پی می آید بر گفته از کتاب " مورگان شوستر " است که از بختیاریها به عنوان مردمانی که برای احیاء مشروطیت جنگیدند یاد می کند:  "

.... سفارت روسیه دوباره مداخله کرد و با ارسال پیام تهدید آمیزی به سپهدار، در واقع از او خواست که از پیشروی به طرف تهران خودداری کند.  در 16 ژوئن ( 26 خرداد )، 8 هزار نفر از مردان مسلح بختیاری روانه تهران شدند و پس از آن که با مشروطه خواهان در قزوین هماهنگ شدند، علیرغم تلاش های همه جانبهً سفرای روس و انگلیس برای جلوگیری از عزیمت آنها به سوی تهران، عازم پایتخت شدند. در دوم تیرماه قوای بختیاری به قم در 120 کیلومتری جنوب تهران رسیدند. سردار اسعد، سرکرده ایل بختیاری به تهدیدات روسها و یا انگلیسیها وقعی نگذاشت و ضمن اعلام این که شاه باید به خواسته های او رسیدگی کند به پیشروی خود ادامه داد. روسها برای ترساندن انقلابیون مشروطه خواه دستور سازماندهی قوای نظامی اضطراری خود مستقر در باکو را صادر کردند تا به منطقهً شمال ایران اعزام شوند. نیروهای شاه در این هنگام به 5000 نفر در پادگان سلطنت آباد و 1350 نفر در قشون قزاق محدود می شد. 800 نفر از قزاقها تحت فرماندهی سرگرد لیاخوف روسی در تهران مستقر بودند که از این تعداد 500 نفر در شمال و 300 نفر در جنوب تهران مستقر بودند و خود را آماده مقابله با قوای بختیاری می کردند. روز 13 تیر قوای دولتی مستقر در کرج تا شاه آباد در 16 کیلومتری تهران عقب نشینی کردند و روز بعد درگیری نسبتاً شدیدی بین آنها و ملیون در گرفت. قزاقهای ایرانی به فرماندهی سروان زاپولسکی به همراه درجه داران روسی به مصاف مشروطه خواهان رفتند و یک افسر ایرانی خود را از دست دادند، و سه نفر دیگر کشته و 3 نفر زخمی شدند. مشروطه طلبان نیز 13 نفر تلفات دادند. روسیه در این زمان قوای خود را از باکو به طرف ایران گسیل کرده بود. در روز 17 تیر، سه هزار نفر از آنها وارد خاک ایران شده بودند و در 30 تیرماه به قزوین رسیدند و به رهبران مشروطه خواه هشدار دادند در صورت ادامهً پیشروی به سوی تهران با نیروهای خارجی متشکل از روسها و انگلیسیها روبرو خواهند شد. تلاشهای دیگری هم برای ایجاد ترس و ارعاب در میان ملیون صورت گرفت که به هیچ وجه کارساز نیفتاد.       در روز 19 تیر نزاعی بین قشون قزاق و مردان مسلح بختیاری در منطقه "بادامک" در 30 کیلومتری تهران رخ داد که چندان مهم و سرنوشت ساز نبود ولی بدنبال تداوم همین درگیری در روز 22 تیر ( 13 جولای ) بخشی از نیروهای ملی توانستند با اغفال قشون قزاق و نیروهای مسلح دولتی از خط دفاعی آنها بگذرند و در ساعت 6:30 صبح وارد پایتخت شوند. ملیون از نظر فرماندهی این عملیات خود را مدیون "اپریم خان" ارمنی میدانستند. در تمام روز درگیریهای خیابانی در تهران ادامه یافت. مردم با روی باز به استقبال قوای ملیون رفتند و روز 22 تیر را به عنوان روز رهایی خود جشن گرفتند. فردای آن روز سرگرد لیاخوف، فرمانده قشون قزاقها که نیروهایش در پادگان محاصره شده بودند طی پیامی به سپهدار، فرمانده قوای ملیون، شروط تسلیم قوای خود را اعلام کرد. ملیون در این مدت با نهایت خویشتن داری با نیروهای تحت محاصره عمل کردند. در روز 24 تیر، کل پایتخت به استثنای منطقهً مرکزی شهر در تصرف کامل مشروطه خواهان قرار گرفت. روز 25 تیر که فرا رسید محمد علی شاه با شمار انبوهی از محافظان و سربازان و خدمه خود به سفارت روسیه واقع در زرگنده پناهنده شد و از سلطنت کناره گیری کرد. شاه پیشتر موافقت وزیر مختار روسیه را در این زمینه جلب کرده بود. به محض اینکه محمدعلی شاه در سفارت روسیه جای داده شد پرچم های انگلیس و روسیه به صورت همزمان بر فراز ساختمان برافراشته شد. در همین حال، سرگرد لیاخوف، پس از تسلیم شدن خود و سربازانش پذیرفت از آن پس تحت فرماندهی قوای مشروطه خواهان وزارت جنگ دولت انقلابی عمل کند. در ساعات پایانی شب در کاخ بهارستان جلسه ای تشکیل شد و محمدعلی شاه به طور رسمی از سلطنت خلع و احمدمیرزا، فرزند 12 ساله اش به جای وی بر تخت نشست و مقرر شد عضدالملک، بزرگ خاندان قاجار، مدتی نیابت سلطنت را عهده دار شود. بنابراین در 25 تیر سال 1288، گویی حلقهً مفقوده در ایجاد نظام مشروطه در ایران پیدا شد و نیروهای مردمی با شجاعت و میهن پرستی و دلاوری توانستند در کوتاه مدت حکومتی را بر سر کار آورند که نماینده و معرف آنها باشد.

|

نوشته شده در پنج شنبه 13 بهمن 1390برچسب:,

توسط رضا بهمنی | لينك ثابت |


تعاون و هم اندیشی برای آینده

تعاون و همکاری در کلام الهی (قرآن کریم)

خداوند متعال در سوره مائده , آیه 2 فرموده در راه نیکی و درستکاری با هم تعاون کنید .

معیار این تعاون و همکاری در این آیه بیانگر اصل کلی اسلامی است که تمام مسائل اجتماعی و حقوقی و اخلاقی و سیاسی را در بر می گیرد . طبق این اصل مسلمانان در کارهای نیک باهم تعاون و همکاری کنند. ولی همکاری در اهداف باطل و اعمال نادرست و ظلم وستم مطلقا ممنوع است.

وحدت و برادری در کلام نورانی امیرالمومنین (ع) در نهج البلاغه در خطبه192

فرموده است : خداوند بر این امت اسلامی بر وحدت و برادری منت گذارده که در سایه آن زندگی کنند . نعمتی است که هیچ ارزشی نمی توان همانند آن تصور کرد زیرا از هر ارزشی گران قدرتر و از هر کرامتی والاتر است.

خداوند متعال از میان مخلوقاتش توجه خاصی به بشر دارد . اگر بشر از نعمتهای خدادادی به نحو مطلوبی استفاده بنماید از عنایت خاص الهی همیشه بهره مند می گردد و تنها با استفاده از قوه ی تعقل می توان از این نعمتها به نحو احسن استفاده نمود .

حال بشر چگونه از این نعمت الهی استفاده بنماید تا اینکه مورد غضب الهی قرار نگیرد؟

ما افراد بشر باید بدانیم که خدای تعالی ما را موجودی اجتماعی خلق کرده است برای اینکه بتوانیم از اجتماعی بودن خود استفاده کنیم باید از قوای عقل استفاده کنیم چرا که عقل ما را در برآوردن نیازهای روزانه خود به سمت افراد اجتماع هدایت می کند. مثلا درمان مریض توسط طبیب انجام میگیرد . مسائل سیاسی اقتصادی اجتماعی و فرهنگی هر کدام توسط گروهی انجام میگیرد. مثلا کشاورزان , دامداران , صنعتگران , کاسبان , و تولید کنندگان پشتیبان اقتصاد یک جامعه می باشند و دانشمندان , اساتید , معلمان , روحانیون , دانشجویان  تولید کنندگان علم و فرهنگ یک جامعه و نظامیان حافظان جامعه می باشند و سیاسیون قانون گذاران و برنامه ریزان و مجریان و حاکمان جامعه می باشند . هرکدام از اینها توان اجرای مسئولیت و وظایف خود را به نحوی احسن ندارند مگر اینکه با افراد خبره و متخصص جامعه ارتباط داشته باشند . مثلا مسلمانان بر اساس اصول اسلام و دستورات آن باهم ارتباط داشته باشند تا بتوانند همدیگر را درک نموده و نیازهای خود را برطرف بنمایند. پس نیازهای اجتماعی , فرهنگی , سیاسی , اقتصادی افراد یک جامعه بر طرف نمی شوندمگر با برقراری ارتباط صحیح وسالم افراد جامعه با همدیگر , که دارای مشترکاتی می باشند و اگر این مشترکات مثبت و مورد تائید اسلام و شریعت باشند آن ها را باید تقویت نمود که خداوند تبارک وتعالی هم فرموده اند در کارهایتان با هم مشورت کنید یعنی از عقل و اندیشه ی صحیح در کارهای گروهی و همگانی اعم از اجتماعی , فرهنگی , اقتصادی , سیاسی و غیره برای رشد و کمال انسانی بر اساس تعالیم الهی استفاده کنید.

کشور کهن و بزرگ ایران اسلامی که از اقوام گونان با محوریت اسلام شکل گرفته است با عنایت خدای تعالی و توجه اولیاء الهی و رهبری حضرت امام خمینی (ره) و با تلاش و حمایت تمام اقوام و اقشار مردم و خون شهیدان عزیز نظام اسلامی در کشور بوجود آمده است نشان از آن دارد که مردم ایران , مردمی اجتماعی , فرهنگی و سیاسی بر اساس دستورات اسلام می باشند.

اما انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی دستاوردهای فراوانی به ارمغان آورده است . یکی از آنها تعیین حاکمیت کشور با انتخاب و نظر اکثریت اقوام و اقشار مردم می باشد. با توجه به اصول قانون اساسی کشور افراد جامعه باید در انتخاب حاکمیت شراکت داشته باشند این شراکت واقع نمی شود مگر با حضور کیفی و کمی افراد در اجتماعات و کارهای فرهنگی اقتصادی و ..... در نظام جمهوری اسلامی.

حضور پر رنگ و با هدف صحیح در موارد مذکور نشانه علاقه و توجه به نظام مقدس جمهوری اسلامی و حاکمیت آن می باشد.

اما حضور کیفی , یعنی باید در انتخابات بر اساس معیارهائی که باعث تقویت نظام و اسلام و پیشرفت انقلاب و کشور و پاسداری از خون شهدای عزیز و حمایت از رهبری و ولایت باشد.

منتخبان باید مورد تائید ارکان نظام بوده و برای عهده دار شدن مسئولیت صلاحیت داشته باشند .

با توجه به اینکه دست یابی به راه صحیح و درست نیاز به فکر جمعی دارد می طلبد که افراد جامعه با مشورت و تبادل نظر از میان خودشان افرادی که مورد اعتماد و دارای توانائی باشند را انتخاب نمایند . این مسئولیت را با تمام زحماتی که دارد به عهده بگیرند اما این کار بزرگ اجتماعی , فرهنگی و سیاسی زمانی نتیجه ای مناسب و قابل قبول می دهد که مورد حمایت اکثر افراد آن جامعه قرار گیرد.

اما چگونگی حمایت صحیح از این کار بزرگ :

اول : حضور  خوب و پررنگ در انتخابات و برنامه های مربوطه

دوم : اعتماد و احترام به تصمیمات افراد هماهنگ کننده و برنامه ریز

سوم : کلی و قانونی بودن خواسته ها

چهارم : نپذیرفتن وعده و وعیدهای فریب دهنده به افرادی که کاندید شده اند , برای اینکه قانون وظایف نمایندگان را مشخص کرده است .

 پنجم : افراد هر جامعه باید برای خود ارزش بالائی قائل باشند و بدون هدف صحیح , آرای خود را هدر ندهند . یعنی به فردی باید رای داد که ارزشی و کارآمد بوده و قصد خدمت به نظام و مردم را داشته باشند.

سخن پایانی :

از آنجائیکه در دوره های گذشته انتخابات مجلس شورای اسلامی افراد محترمی با بهره برداری از نام جامعه بختیاری وارد انتخابات شدند که تعداد آنها بیش از نیاز بوده و باعث تقسیم آراء و عدم نتیجه و دلسردی مردم شده اند . برای اینکه در آینده دیگر بار مسائل گذشته تکرار نشوند . می طلبد که افراد با تجربه و تحصیلکرده و صاحب نظر این جامعه با حضور خود و دعوت دیگران در نشست های مشورتی برای اتخاذ تصمیمات و راهکارهای صحیح نظرات خود را بیان فرمایند . مطلب دیگری که حائز اهمیت می باشد این است که این نشستها فقط مختص مسایل سیاسی ( انتخابات) نمی باشد , بلکه حول سایر مسایل , نظیر : مسائل اقتصادی , فرهنگی , ورزشی , اجتماعی و .... می باشد که البته نیازمند است افراد متخصص و با تجربه در این نشستها حضور یابند تا اینکه از پشتیبانی خوب معنوی و مادی برخوردار گردد . 

 


|

نوشته شده در سه شنبه 11 بهمن 1390برچسب:,

توسط رضا بهمنی | لينك ثابت |


چو کار کردن دولت به میل ملت نیست، «گر اندکی نه به .... »

با استمداد از حافظ:

«نصیحتی کنمت بشنو و بهانه مگیر»

هر آن چه رشوه دهند این و آن تو را، بپذیر

بزن به جیب زو و سیم تا نفس داری

«که در کمین‌گه عمر است عالم پیر»

چو کار کردن دولت به میل ملت نیست

«گر اندکی نه به وفق رضاست خرده مگیر»

نه من کمانچه توانم نواخت نه سنتور

«که درد خویش بگویم به نغمه‌ی بم و زیر»

بر آن سرم که به دور دگر وکیل شوم

«اگر موافق تدبیر من شود تقدیر»

ز صحبت زن و مادر زنم سرم ترکید

«همین بس است مرا صحبت صغیر و کبیر»

ز لنگه کفش زنم خائفم ولی چه کنم؟

«که نقش خال نگارم نمی‌رود ز ضمیر»

هر آن که دید پزم عالی و سرم خالی است

خیال کرد که هستم وکیل یا که وزیر

ابوالقاسم حالت، توفیق، ۱۳۲۴/۱/


|

نوشته شده در سه شنبه 11 بهمن 1390برچسب:,

توسط رضا بهمنی | لينك ثابت |


رو که رهدی .... (مجید فرخوند )

دی مو نیخوم تا بیاهی وا دیارام ، رو که رهدی

خوم ادونم وا دلم وا روزگارم ، رو که رهدی

چن همه دنیا کشیدم نازته ، سِیلم نکردی

دی نه دل دارم نه زون وُر اختیارم ، رو که رهدی

شونه زیدم می به می هر شو خیال ترنه هانه

تِی تو چی تالِ مِلی ارزش ندارم ، رو که رهدی

سر نهادم مینه صحرا لیوه وابیدم ز شوقت

دی خدا هم نیدراره سر ز کارم ، رو که رهدی

آرمونم بی یه گِی پنبه لواته مِک بِزِیمی

جا لوا تو مک زنم پنبه سگارم ، رو که رهدی

دی بلم خوم بوم و خوم وا بخت بدبختی که دارم

کس دیه نیخوم که یاهه وُر کنارم ، رو که رهدی

اَو سرِ « فرّخ » اِوی درگشته فرخی نیکنه سیس

خی بیو ، نیخی مَیَو دی وادیارم ، رو که رهدی

 

مِلی : مویی * یه گِی : یکبار * مک : عمل مکیدن * بزیمی : میزدم

فرخی نیکنه : فرقی نمیکند  ..................... مجید فرخوند http://majidfarrokh.blogfa.com/


|

نوشته شده در دو شنبه 10 بهمن 1390برچسب:,

توسط رضا بهمنی | لينك ثابت |


دو روز در سال .....
 
تنها دو روز در سال هست که نمیتونی هیچ کاری بکنی‌!
 
 
یکی‌ دیروز   
 
و   
 
یکی‌ فردا ...

|

نوشته شده در یک شنبه 9 بهمن 1390برچسب:,

توسط رضا بهمنی | لينك ثابت |


آفت در نشستهای بختیاری

در پی  صحبت های بعضی همتباران  که در رابطه با  نشستهای ایل میوند گفته شده واز اهداف بعضی از آقایان نگران بودند و گاها با تماس تلفنی یا حضوری ویا پیامک اظهار نگرانی کردند جناب آقای دکتر امیدی در سایت میوند www.Mayvand.ir پیامی به این شرح دادند که قابل توجه همتباران فهیم خوب بختیاری می باشد :

 باعرض سلام وادب به همتباران خوبم

درپی برگزاری سلسله نشستهای فرهنگی واجتماعی درخانواده بزرگ میوندسوالی که ازابتدای برگزاری این نشستهامکرر ازطریق این سایت وحضوری پرسیده می شوداین است که باتوجه به اینکه این جلسات فرهنگی واجتماعی بوده برخی با کاندیدمشخصی گفتگو وباصراحتترمعاملاتی راانجام داده اندتاخانواده بزرگ میوندراکه جمعیت کثیری هم داردراازدریچه همنشینی وهمگرایی واردونهایتاکاندیدموردنظررادریک پروسه مناسب معرفی وبه نحوی رای مردم رابرای ایشان بگیرند.

برخودلازم می بینم مطالبی رادراین خصوص به شرح زیربه اطلاع برسانم

الف)ضمن احترام ودرودبه همه بزرگوارانی که درراه حل وفصل مسائل ومشکلات خانواده بزرگ میوندتلاش می نمایندبایدیادآورشوم که انسانهایی فرهیخته دراین خانواده هستند که همیشه وقت وزندگی خودرا فدای سلامت وعزت این خانواده نموده اندپس جای نگرانی خاصی وجودندارد.

ب)دراین مسیرباعزت که جهت ارتقاء فرهنگی واجتماعی آغازشده انسانهای بزرگواری هستندکه مانع سوء استفاده شوندواین نشستها صرفا جهت امورات فرهنگی واجتماعی خانواده میوندبوده هرگونه سوء برداشت دیگررابایدبا منطق وبرخورداری ازآداب معاشرت وبامهرومحبت وبرادری مانع شدواین وظیفه همه دوستان است .

ج)مفتخریم به وجوددهها ریش سفیدباخرد،دهها جوان تحصیل کرده وهزاران مردوزن باصداقت وغیرتمند که تمام دنیارابا عزت وسربلندی کشورعزیزاسلامیمان وخانواده بزرگ بختیاری عوض نمی کنند واهل هیچ معامله ای برسردین ودنیا وملیت وعزت خویش نیستند.

ت) هیچ شکی درسوء استفاده ازصداقت وحقیقت وجودنداردوبصیرت وآگاهی راه مقابله باآن است.

ن) بایدآگاه بودکه بالاخره عده ای اهل معامله برسرزندگی وآینده مردم به نفع خویشتن هستندکه هیچ شکی درآن نیست واین افرادهم شناخته شده اندزیراقبل ازاین ،ازاین معاملات سودبرده اند.

د) حرفها ورنجها دراین خصوص فراوان است ودل مالامال ازخون وغصه رانمی توان گشودعقب ماندگی این خانواده بزرگ  همیشه ناشی ازخیانت عده ای نان به نرخ روزخور بوده است،ومردم مظلوم بختیاری ازاین خیانتها خون دلها خورده اند، مطمئن باشیدجزای خیانت به صداقت درپیشگاه خداوند نابخشودنی است آنهایی که سرنوشت مظلوم ترین انسانهارا برای کسب منصب درجلسات شبانه خویش به حراج می گذارنددیریا زودتاوان خیانت خویش راخواهندپرداخت.

ر)هیچ موضوعی بهترازدیانت ،محبت،اتحاد، برادری وهمبستگی نیست اما آفت آن انحراف ومصادره به نفع امیال شخصی است که پیوسته مواظبت ومراقبت ودوری ازساده لوحی رامی طلبد.

ن) ضمن توصیه به شرکت فعال درانتخابات بایددانست مردم عزیز ما درجمهوری اسلامی آزادندبا صلاحدید وتنها بانظرشخص خودبه کاندیدموردنظررای دهندوجای هیچ سفارشی دراین خصوص ازسوی هیچ شخصی نیست زیرا تشخیص مردم درانتخاب وکیل خویش مطمئنا بیشترودقیقتراست ونیازی به واسطه ودلال ناصالح دراین خصوص وجوندارد.

ج) افرادی که فکرمعامله برسرنوشت وصداقت مردم به ذهن کوچکشان خطورکرده اگررفتارزشت وناپسندخویش رامتوقف نکننددرتاریخ بختیاری نسل اندرنسل شرمسارومنفورخواهندبودوازاین حرکت مذبوحانه نیزنتیجه ای نخواهندگرفت.

ه) بنابراین اصل برهمگرایی،اتحاد،برادری وصداقت وتلاش جهت ارتقاء فرهنگی درسطح ملی بایدباشد وجلوگیری ازانحراف وسوء استفاده درجلسات طایفه ای نیزوظیفه همگان است.

سایت میوند


|

نوشته شده در پنج شنبه 6 بهمن 1390برچسب:,

توسط رضا بهمنی | لينك ثابت |


کوروش کبیر از سلاله روشن بختیاری


|

نوشته شده در پنج شنبه 6 بهمن 1390برچسب:,

توسط رضا بهمنی | لينك ثابت |


سخنـان نــاب و پرمعنــای زنـدگی...!!!

در روزگاری که خنده ی مردم از زمین خوردن توست،
پس برخیز تا چنین مردمی بگریند ...
.
.
.
درصد کمی از انسانها نود سال زندگی می کنند
مابقی یک سال را نود بار تکرار می کنند
.
.
.
نصف اشباهاتمان ناشی از این است که
وقتی باید فکر کنیم، احساس می کنیم
و وقتی که باید احساس کنیم، فکر می کنیم
.
.
.
سر آخر، چیزی که به حساب می آید تعداد سالهای زندگی شما نیست
بلکه زندگی ای است که در آن سالها کرده اید
.
.
.
بقیه اش را در ادامه مطلب بخوانید ... با تشکر . بهمنی


.:  ادامه مطلب :.
|

نوشته شده در پنج شنبه 6 بهمن 1390برچسب:,

توسط رضا بهمنی | لينك ثابت |


موضوعات
 » حرف های بزرگان
» درباره روستاهای گلبهار
» شعر - پیامک
» شعر های بختیاری
» شعر سایر
» پیامک های بختیاری
» پیامک سایر
» حکایات روایات و ضرب المثلها
» جملات زیبا و آموزنده ، نکات جالب
» درباره بختیاری ها
» عکس
» عکسهای بختیاری
» عکسهای روستای گلبهار بهمنی علیا
» تبلیغات ، سرگرمی ، طنز
» شخصی (مدیر وبلاگ)
» گفتمان مدیر وبلاگ
» دانستنی ها
» تبریک - تسلیت
 

لينك دوستان
 » مجالگاه منجزی » هیجار بختیاری -محمد رسول سعدی جلیلوند » کوهستان سرد الیگودرز » شعر و ادب -امیدعلی اسکندرپور » آموزش خانواده‘ مهارتهای زندگی‘ وغیره » حسن سلمانی » کر بختیاری - دزفول 11 » مسلم مومبینی (بنیانا) » دل گرفته ها با امیر » شرکت تعاونی عسل بساک » دانلود/جک/اس ام اس/عکس/تیکه » خواستی بیا تو » آیاپیر (خرم سعیدی) » طایفه بَزّی - وحید » احسان پرنیان » مندیر » مالکنون (زهره اسدی شیخ رباط) » شرکت جاوید دشت ایرانیان » وبلاگ اختصاصی پوراندخت زلقی » روستای قل رومزی - جناب عبداله زاده » کیانی قلعه سردی - شاعربختیاری » سیری در فرهنگ بختیاری - امید » فال حافظ - سایت پیچک » وصفنارد قدیم - مجتبی فروزان » عبدالرضا شهبازی - شاعر » عزت اله بهمنی - شاعر » افسانه بهمنی - شاعر » محمد حمیدی - شاعر » روستای باجگیران - احمد صالح زاده » محمد ایسوند نبوتی » بنه وار - رهدار » فرهنگستان بختیاری » دنیای کوچک من - مژگان » علی چکانی (طایفه چکانی چهارلنگ) » عبدالحسین رحیمی - آبشارشوی » آژانس خبری بختیاری » سایت روستاهای ایران (عسگری) » سایت میوند - دکتر فریدون امیدی » صادق صادقی - طایفه بساک » شیمبار - خانم عزیزی (مژده) » شمیم (شاهپورآباد) - محمودی » شول آبادالیگودرز - امید » طایفه آسترکی - عبدالهی » گروه سرگرمی روزنه » درج آگهی رایگان » the best site of music » نقاب - (سهیلا بیگلرخانی) » وبلاگ شخصی حسین چراغی » برد شیر (علیداد) » تاریخ و فرهنگ بختیاری(پوراندوخت) » سرود بخت یاری(بهمن کیهان بختیار) » اصالت بختیاری(ابوذر رحیمی) » سایت شخصی دکتر محسن رضائی » آژانس خبری بختیاری » وبلاگ خانم چراغی (شاعر) » مجتبی صفری - هیودی » شرکت مهدآوران (برادران مهدور - اصفهان) » کیت اگزوز » زنون قوی » چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان گلبهار بهمنی علیا و آدرس bahmani.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





»فال حافظ

»جوک و اس ام اس

»قالب های نازترین

»زیباترین سایت ایرانی

»جدید ترین سایت عکس

»نازترین عکسهای ایرانی

 

آرشيو
 

مهر 1396
بهمن 1394
خرداد 1394
مهر 1393
شهريور 1393
مرداد 1393
خرداد 1393
ارديبهشت 1393
بهمن 1392
شهريور 1392
تير 1392
خرداد 1392
ارديبهشت 1392
فروردين 1392
اسفند 1391
بهمن 1391
دی 1391
آذر 1391
آبان 1391
مهر 1391
شهريور 1391
مرداد 1391
تير 1391
خرداد 1391
ارديبهشت 1391
فروردين 1391
اسفند 1390
بهمن 1390
دی 1390
آذر 1390
آبان 1390
مهر 1390
شهريور 1390

 

نويسنده
 
نویسندگان
 
طراح قالب