همبستگی طایفه بساک - رضا بهمنی
گفتمان ، فرهنگ و آداب و رسوم، اجتماعی ، تاریخی ، خبری ، سرگرمی ، هنری ، تبلیغاتی و.......

در باره ما
 

رضا بهمنی متولدشهر الیگودرز - ساکن دزفول تماس 09166418320و 09396418320 ==================== برای بودن ، گاهی لازم است که نباشی ! شاید نبودنت ، بودنت را به خاطر آورد ...... اما دور نباش ........ دوری همیشه دلتنگی نمی آورد ...... فراموشی همین نزدیکی هاست ........ ==================== تاریخ گویای دردها ‘ شادیها ‘ حماسه ها ‘ ستیزها ‘ جستارها ‘ پیروزیها و شکستها و در کل زبان گویای دورانها و قضاوت کننده درباره اعصار و ادوار است و تاریخ که سینه از خماخم ایام پیر کرده همیشه در دل سخنها دارد که سخن تاریخ از بختیاریهای سربلند ‘ سخن شیرینی است. ==================== من وقتی به اجداد و نیاکانم و حرکتهای مثبت و تاریخی آنان می اندیشم به خود می بالم ‘ چرا؟ که آنها در طریق ضد استعماری گام برمیداشته و شدیدا بیگانه پرستی را رد نموده و مخالف این حرکت بوده اند . قوم پرافتخاری که هیچوقت به دنبال قوم گرائی نبوده اند و همیشه و همیشه با دلی صاف و ساده در خدمت وطن بوده اند . بسیار سربلندم که خون آن آزادگان همیشه سربلند را در شریانها و رگهایم دارم که اگر داعیه ایلخانی و ایلبیگی داشته اند ‘ این خواست و ادعا و حرکت با حفظ شرف خود ‘ خانواده و ایلشان عجین بوده و هرگز شرف و انسانیت خود را فدای مقام و مال و حکومت ننموده اند. ==================== از خداوند متعال خواستارم تا همه آنانکه از تبار بختیاری هستند بدون از جاجستگی و بی عشق به مقام و ثروت بدانند نسلشان چیست و ریشه و ملیت خود را به فراموشی نسپرند (که دوست به صافی دل نگرد و دشمن به تیرگی دل) . ==================== طایفه بساک ==================== بختیاریها به دو ایل بزرگ چهار لنگ و هفت لنگ تقسیم می شوند . هر ایل خود به طایفه های مختلفی تقسیم میشود . از طایفه های هفت لنگ میتوان دورکی ، بابادی ، دینارانی و ... را نام برد . چهارلنگ شامل ممیوند - محمود صالح(مم صالح) - موگوئی - کینورسی - زلقی و ... می باشد . بساک بزرگترین طایفه ممیوند (میوند) بوده بیشتر در محدوده شهرستان الیگودرز تا ازنا پراکنده اند. ولی امروزه در سایر استانها نیز مسکن گزیده اند . .کلانتری این طایفه در زمانهای قبل از انقلاب بعهده علی آقاخان ضرغامی و بهرام خان ضرغامی بوده است که هر دو برادر بوده اند . بهرام خان ، پدر غلامرضا خان ضرغامی بوده و غلامرضا خان دو فرزند بنامهای علی آقا خان و بهرام خان ضرغامی داشته که بهرام خان ضرغامی ریاست طایفه را بعهده داشته است . ==================== طایفه بساک به دو تیره تقسیم می شود 1.بزی 2.بساک که براساس همین شنیده ها به تیره بزی به خاطر وجود سه شخص بزرگ بنام صادق صلاتین و بهمن گرگین وضرغام بوده است. ==================== این وبلاگ بدور از هرگونه خود مطرح کردن ‘ بدور از هرگونه سیاسی بازی بدور از هرگونه تعصبات بیجا و رفتارهای کورکورانه پایگاهی خواهد بود برای گفتمان طایفه بساک و سایر اقوام . محلی برای همدلی و همزبونی های بیشتر و در واقع وحدت و انسجام و همبستگی و هم اندیشی طایفه . ==================== برای ارتقا’ فرهنگ ‘ برای پیشرفت و هرچه بهم نزدیکتر شدن دلها و نظرات و افکار از همه اندیشمندان صاحب نظران دوستان و علاقمندان دعوت به همکاری دارم . ما را در این راه یاری بفرمائید . ==================== ارادتمند شما - رضا بهمنی

 

لينك روزانه
 
دانلود کتابهای شریعتی
پیام مدیریت وبلاگ شماره 15
پیام مدیریت وبلاگ شماره 14
پیام مدیریت وبلاگ شماره 13
پیام مدیریت وبلاگ شماره 12
پیام مدیریت وبلاگ شماره 11
پیام مدیر وبلاگ شماره 10
پیام مدیر وبلاگ شماره 9
پیام مدیر وبلاگ شماره 8
پیام مدیر وبلاگ شماره 7
پیام مدیر وبلاگ شماره 6
پیام مدیر وبلاگ شماره 5
پیام مدیر وبلاگ شماره 4
پیام مدیر وبلاگ شماره 3
پیام مدیر وبلاگ شماره2
پیام مدیر وبلاگ شماره 1
مناجات نامه دکتر علی شریعتی
کیت اگزوز ریموت دار برقی
ارسال هوایی بار از چین
خرید از علی اکسپرس
براي تبادل لينک ابتدا لينک مارو بانام:  نتایج نهایی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران   در وبلاگ ياسايتتان قراردهيد
 
كد هاي جاوا
 


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 17
بازدید ماه : 363
بازدید کل : 551493
تعداد مطالب : 225
تعداد نظرات : 176
تعداد آنلاین : 1



 


نتایج نهایی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران

از مجموع ۵۰ میلیون و ۴۸۳هزار و ۱۹۲ نفر واجد شرایط رای دادن، ۳۶ میلیون و ۷۰۴ هزار و ۱۵۶ نفر در انتخابات مشارکت کردند که نصاب ۷۲٫۷ درصد مشارکت را تشکیل دادند که به معنی واقعی حماسه سیاسی ایجاد شد.

از این میان

تعداد آراء ماخوذه: ۳۶ میلیون و ۷۰۴هزار و ۱۵۶ رای

آراء صحیح: ۳۵ میلیون و ۴۵۸هزا و ۷۴۷ رای بود و

حسن روحانی: ۱۸میلیون و ۶۱۳هزار و ۳۲۹ رای

محمدباقر قالیباف: ۶میلیون و ۷۷هزار و ۲۹۲ رای

سعید جلیلی: ۴میلیون و ۱۶۸هزار و ۹۴۶ رای

محسن رضایی: سه میلیون و ۸۸۴هزار و ۴۱۲ رای

علی اکبر ولایتی: دو میلیون و ۲۶۸هزار و ۷۵۳ رای

سید محمدغرضی: ۴۴۶هزار و ۱۵ رای را کسب کردند.


|

نوشته شده در سه شنبه 28 خرداد 1392برچسب:,

توسط رضا بهمنی | لينك ثابت |


تعداد رای کلیه کاندیداهای شورای شهر دزفول

 

  1. عادل دوائی فر ۳۲۶۹۴
  2. عظیم سرافراز ۲۴۵۵۳
  3. محسن ریاضی ۱۹۷۲۵
  4. سعید آئینه افروز ۱۸۳۷۶
  5. حمید آستی ۱۸۰۲۳
  6. فرهاد جاموسی ۱۶۹۶۰
  7. محمد حسن فضیلت پناه ۱۶۳۲۶
  8. ایرج نادبی زاده ۱۵۲۴۶
  9. رسول دوائی فر ۱۴۲۶۳
  10. ماندانا نوین ۱۴۲۳۳
  11. حسین گلستانباغ ۱۳۷۷۸
  12. محمد حاجی خلف ۱۳۱۷۶
  13. هوشنگ زلقی ۱۲۴۳۱
  14. حمید کلانتری للری ۱۲۳۳۳
  15. تورج بختیاری پور ۱۱۶۶۶
  16. حسین خدیور ۱۱۵۴۶
  17. غلامعلی سلیم گندمی    بقیه را در ادامه مطلب ملاحظه بفرمائید.

 


.:  ادامه مطلب :.
|

نوشته شده در یک شنبه 26 خرداد 1392برچسب:,

توسط رضا بهمنی | لينك ثابت |


فرصتی تاریخی برای رفع محرومیت ازمنطقه زاگرس

پایگاه اطلاع رسانی زاگرس(زاگ لُر)- فریدون امیدی : مهمترین رشته کوه کشور که رشته کوه زاگرس نام دارد از نزدیکی مرز شمال غربی ایران با ترکیه به موازات مرزعراق تا خلیج فارس به طول 1500 کیلومتر و عرض 400 کیلومترامتداد دارد.رشته کوه زاگرس با وسعت 400.000 کیلومتر مربع و یا یک چهارم ایران تقریباً تمام غرب کشور را می پوشاند و منطقه آب و هوایی مدیترانه را از منطقه آسیایی خشک غربی جدا می نماید.

تعداد بسیار زیادی از قله های زاگرس بیش از 4000 متر ارتفاع دارندکه رطوبت قابل ملاحظه ای را محبوس می نمایند و به عنوان آب زیرزمینی در حوضه های آبخیز پائینی تراوش می کند. این حوضه های آبخیز دارای خاک حاصلخیزی هستند که به صورت سنتی کاشت محصولات مختلف را در سطحی وسیع امکان پذیر نموده است.

رودخانه کارون از نزدیکی زردکوه سرچشمه گرفته، از میان دره های عمیق با دیواره های با شیب تند گذشته و پس از عبور از دشت خوزستان به خلیج فارس می ریزد.

 کوههای زاگرس به عنوان یکی از اولین کانونهای گیاه و دام جهان بوده است. متاسفانه هزاران سال استفاده بی رویه از منابع طبیعی منجر به نابودی بسیاری از بلوطهای بومی منطقه و جنگلهای سرو کوهی شده است.

گنبدهای بزرگ نمکی که در نزدیکی مرکز کوهها یافت می شوند و در مجاورت آنها تراوشات نفت و قیر طبیعی که گاه به صورت خود به خود آتش می گیرند و همچنین چشمه های نفت سنگین دیده می شوند.

در مناطق مرتفع قسمت مرکزی، دامداری به شیوه سنتی به چشم می خورد. در جنوب شرقی زاگرس، خرما و غلات در آبادیها پرورش داده می شوند. ترکها،کردها، لرها، بختیاریها، قشقائیها و دیگر ایلات در دل کوهها ی سربه فلک کشیده زاگرس زندگی می کنند.میدانهای نفتی ایران در طول دامنه های غربی زاگرس مرکزی جایی که گنبدهای نمکی مقادیر فراوانی از نفت را در خود جای داده اند، قرار دارند.

گونه های بلوط ارتفاعات زاگرس را می پوشانند و درختان پسته و بادام وحشی در مناطق کم ارتفاع تر دیده می شوند. درخت داغداغان، گردو و گلابی نیز در این منطقه پراکنده شده اند. تعدادی از رودخانه های بزرگ، از جمله کارون، دز و کرخه از این منطقه سرچشمه گرفته و به خلیج فارس و دریای عمان می ریزند. آبشارهای زیبا، آبگیرها و دریاچه ها به زیبایی سیمای کوهستان افزوده است.

حال زاگرس عزیز این دژ استواردربرابرهمه نامهربانی ها ازجنگ جهانی تا جنگ تحمیلی همچنان به همت مردم صبوروسخت کوش استواروپابرجامانده است ،این نمادمقاومت وعظمت ایران عزیز وفاداری خودرابه وطن درروزهای سخت نشان داده اما درروزگار پشرفت وترقی سهم کمتری ازتوسعه نصیبش شده  است.

دلیل عمده محرومیت وکمترتوسعه یافتگی این منطقه می تواند ازناملایمات و تجاوزات دشمنان این ملت باشد که پیوسته این منطقه درمعرض درگیری  وتاخت وتاز دشمنان این کشور بوده وهرگاه تعرضی صورت گرفته تمامی زیرساخت ها ویران گردیده ومردم نیزناگزیربه کوچ اجباری به مناطق مرکزی شده اند،علی رغم طبیعت بکر،زمینهای حاصلخیز،نعمت خدادادی نفت،جنگلهای فراوان وپوشیده از گونه های مختلف گیاهی،آب ها ورودخانه های فراوان، غفلت وشاید هم کم کاری نسبت به حجم عقب ماندگی  باعث عدم بهره گیری از ظرفیت های بالقوه این منطقه وسیع ازکشورگردیده است.

بخشی نگری ویا منطقه نگری که ما حصل آن توسعه تامتوازن درکشوربوده است ،عمدتا منطقه زاگرس راباهمه ویژگی های منحصربه فردش تخت تاثیر قرارداده است .

به هرجای این دژ مستحکم کشورکه می نگریم برای توسعه منطقه دیگری پروژه ای درحال بهره برداری است که هر کسی را که نسبت به این منطقه ناآشناست گویی کارگاهی بزرگ درحال کاربرای آبادانی این منطقه است درصورتی که منطقه زاگرس تبدیل به کارگاهی برای آبادانی مناطق مرکزی شده است.

اگرچه ساختن همه ایران عزیزلازم وضروری است اما نباید ساختن یک منطقه باعث ویرانی منطقه ای دیگری شو دزیرا این موضوع هیچ ثمری برای کشوردربرنخواهدداشت وزیان آن مهاجرت به مناطق توسعه یافته وتخلیه مناطق مهم کشورازسکنه است واین مهم از از نظرامنیت ملی وتراکم جمعیت درمناطق مرکزی به سبب اشتغال وتوسعه باعث بروز مشکلاتی شده که درصورت توسعه متوازن هرگز با مشکلات کنونی اشتغال وترافیک و ... مواجهه نمی شدیم.

ضرورت دارد مدیران عالی اجرایی نگاه عمیقی به توسعه همه جانبه کشور داشته باشند وفرصت تاریخی انتخاب رئیس دولتی که آگاهی وافری  به منطقه زاگرس  دارد موردتوجه قرارگیرد.

به راستی :

کدامین کاندیدریاست جمهوری یازدهم بیشترین نگاه رابه توسعه  منطقه زاگرس از شمال غرب کشورتا سواحل نیلگون خلیج فارس دارد وقدراین گنج نهفته رابرای توسعه همه جانبه کشورمی داند؟

کدامین نامزدانتخابات ریاست جمهوری یازدهم  به ویژگیهای منطقه زاگرس در تبلیغات انتخاباتی اشاره دارد؟

کدامین نامزذ ریاست جمهوری دربرنامه پیشنهادی خوداز رفع مشکل دریاچه ارومیه تا رفع ریزگردهای استانهای جنوبی کشور سخن می گوید؟

کدامین نامزدریاست جمهوری ازقله حاج عمران تا جزیره مینو  را قدم زده وشهیدان به خون خفته را تاقیامت ازیادنمی برد وکمربه رفع محرومیت وآبادانی سرزمین شهیدان بسته؟

این فرصت تاریخی رابرای آبادانی وتوسعه همه جانبه وطن عزیزمان ارج می نهیم ودر۲۴ خردادماه ۱۳۹۲ سکان اجرایی کشورعزیزمان را به نامزدی واگذارنماییم که دانش وآگاهی استفاده ازمهارتهای مدیریتی راداشته وبرای توسعه همه جانبه کشور ازهمه ظرفیتهای مادی ومعنوی این ملت بهره ببرد وکاری کندکارستان تاملت درتاریخ ایران وبالاخص درتاریخ انقلاب اسلامی نامش را به نیکی یادکنند انشاالله.


|

نوشته شده در پنج شنبه 16 خرداد 1392برچسب:,

توسط رضا بهمنی | لينك ثابت |


حداد عادل: تنها اقتصاددان در میان ما، محسن رضایی است

روز گذشته (92/03/13)غلامعلی حداد عادل، از کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در دانشکده علوم پایه واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی حضور یافت و ‌سخنرانی کرد و پس از آن، پرسش و پاسخی جالب بین وی و یکی از دانشجویان صورت گرفت.

به گزارش «تابناک»، پس از پایان سخنرانی حداد عادل، یک نفر از دانشجویان زن و یکی از دانشجویان مرد فرصت یافتند تا پرسش‌های خود را از حداد عادل بپرسند.

یکی از این دانشجویان با خطاب قرار دادن این کاندیدای ریاست جمهوری از وی پرسید: آقای حداد عادل، شما انسان متدینی هستید و طبیعتا هم دین ‌و هم اخلاق به ما توصیه می‌کند که اگر از عهده کاری بر‌نمی‌آییم، خود را متعهد به انجام آن نکنیم. اگر اکنون شما بر این باورید که مشکل اصلی کشور، ‌اقتصادی است، باید کاندیدایی مسلط به اقتصاد و متخصص این کار ـ که راه و چاه را ‌می‌شناسد ـ امور را به دست گیرد، و‌گرنه رئیس‌جمهوری که مناسبات اقتصادی را نشناسد، نمی‌تواند با به‌کارگیری چند مشاور، ‌از عهده چنین کاری برآید.

حداد عادل در پاسخ به این دانشجو گفت: مسأله‌ای که شما گفتید، مشکل تنها من نیست و به غیر از محسن رضایی که تحصیلات اقتصادی دارد و اقتصاد‌دان است، شش کاندیدای دیگر ‌همچون من تحصیلات اقتصادی ندارند و ‌تنها محسن رضایی که از فرماندهان بزرگ کشور است، در میان کاندیداها اقتصاد‌دان است.

اشاره حداد عادل به تخصص محسن رضایی در حوزه اقتصاد، بر این اساس است که ‌رضایی پیش از انقلاب، در رشته مکانیک دانشگاه علم و صنعت تحصیل می‌کرده که به دلیل مبارزه علیه رژیم شاه، ترک تحصیل کرده و به مبارزه و زندگی پنهانی خود ادامه داده است. پس از انقلاب و با آغاز بحران‌های موجود و جنگ، وی فرصت بازگشت به دانشگاه را پیدا نکرد تا این که پس از پایان جنگ، تحصیلات خود در رشته اقتصاد را از پایه آغاز کرد و سرانجام دکترای این رشته را گرفت.

محسن رضایی از همان سال‌های جنگ بر این باور بود، مشکلی که پس از جنگ برای ایران و مردم انقلابی آن درست خواهند کرد، در حوزه اقتصادی خواهد بود و برای همین، می‌گوید خود را آماده مدیریت چنین روزی کرده است.


|

نوشته شده در پنج شنبه 16 خرداد 1392برچسب:,

توسط رضا بهمنی | لينك ثابت |


دستان بزرگ و پرتوان عشایرست که سفره رنگین شما پابرجاست

دستان بزرگ و پرتوان عشایرست که سفره رنگین شما پابرجاست

زاگرس فردا_ اگر به کوهرنگ بختیاری، کوههای سر به فلک کشیده کردستان، دامنه های سرسبز سهند و سبلان، دنای سرافراز و اشترانکوه قهرمان سفر نمایی به عشایر چه خواهی گفت؟ دستان معجزه آسای مردان و زنان عشایرمان شمارا به تامل واخواهدداشت و حتما سرپنجه کوچک ونرم ونازک تان را به چشمان مالامال از افسوس تان خواهی گرفت تا پنهان نمایی داغ دریغت را .

پایگاه اطلاع رسانی زاگرس(زاگ لُر)- فریدون امیدی : ایران عزیزمان کشوری پهناوراست درقلب جهان پر از تلاطم و همه دنیا به ارزش و جایگاه این کشور بزرگ آگاه اند، بدون شک سهم بزرگی از این ارزش مدیون اقوام گوناگون ایرانی است لُر، کرد، ترک، بلوچ، ترکمن، فارس، عرب دستان واحدی به بزرگی یک ملت ساخته اند که همیشه در تلاش برای سرافرازی و عزت میهن عزیزشان سر از پای نشناخته اند و در ..........


.:  ادامه مطلب :.
|

نوشته شده در شنبه 11 خرداد 1392برچسب:,

توسط رضا بهمنی | لينك ثابت |


سخنی در خصوص انتخابات شوراها

شوراهای شهر به عنوان یکی از ارکان مهم تصمیم‌گیری در مدیریت شهری هستند و در این حوزه می بایست افرادی حضور داشته باشند که از تخصص‌های لازم در زمینه های فرهنگی، اجتماعی، عمرانی و حتی سیاسی برخوردار باشند.
اشراف به ساختار شهری شامل معماری و شهرسازی، جامعه شناسی، رویکردهای سیاسی، فرهنگی و اقتصادی و دیگر نیازها و مطالبات شهروندان خصوصا جوانان که اکثریت جمعیت شهری را شامل می شوند از مهمترین  شاخصه های کاندیدای مناسب جهت حضور در شورای شهر می باشد.
اگر افرادی که داوطلب حضور در شورای شهر هستند تخصص، تجربه، کارآمدی و انرژی لازم را نداشته باشند و با فرهنگ و هنجارهای رایج شهر آشنا نباشند نه تنها حضور آنها در شورا مفید به فایده نخواهد بود، بلکه به روند پیشرفت و توسعه همه جانبه شهر و حتی روال زندگی مردم نیز آسیب جدی وارد می‌کنند، به همین منظور باید فضا به گونه‌ای مهیا شود که از میان افرادی که نامزد انتخابات شورای شهر شده اند، ‌کسانی وارد عرصه مهم و سرنوشت ساز شورا شوند که علاوه بر شاخصه های فوق به سرنوشت شهر مانند سرنوشت زندگی شخصی خود نگریسته و در همه حال پایبند به اصول اصیل اخلاقی و شهروندی باشند.
مردم باید با شناخت و حساسیت مضاعف در عرصه انتخابات شورای شهر حضور یافته تا در این راستا افرادی شایسته، با ویژگی‌های فوق الذکر انتخاب شوند.
لازم است شهروندان در انتخابات شورا شرکت کنند زیرا همه افراد جامعه مخیرند و به علت داشتن همین قدرت اختیار باید نسبت به سرنوشت خود و افراد پیرامون احساس مسئولیت نموده و تصمیم صحیحی در این رابطه اتخاذ نمایند.
حال اگر شهروندان در انتخابات شرکت نکنند قطعا حالتی پیش خواهد آمد که به ضرر شهر و به تبع آن شهروندان خواهد بود:
ممکن است افرادی انتخاب شوند که مورد نظر و تائید قاطبه مردم نباشد و برنامه هایشان با خواسته ها و مطالبات مردم همخوانی لازم را نداشته باشند، در نتیجه رسیدن به اهداف و تحقق مطالبات عمومی دور از دسترس خواهد بود که این امر موجب سکون و حتی پسرفت در امور مختلف شهری و توقف قطار توسعه دزفول خواهد شد.
شاید برخی بپرسند که اصولا تک رای ما چه تاثیری در این روند خواهد داشت!؟
در پاسخ این افراد باید گفت که حضور یکایک افراد است که یک انتخابات پرشور و شعور را شکل داده و حضور همراه با احساس مسئولیت و پرشمار شهروندان است که باعث تشکیل شورایی کارآمد و همسو با افکار و عقاید بیشتر مردم شهر خواهد شد.
شهروندان با حضور خود در عرصه انتخابات و فعالیتهای انتخاباتی می توانند بر رای دیگران تاثیر گذاشته و از حضور افرادی که مورد وثوق آحاد مردم نیستند در شورا جلوگیری کنند و با این کار راه را برای حضور افراد دلسوز و کارآمد در شورای شهر هموار نمایند.
پس بیایید همه باهم برای انتخابات شورای شهر دزفول یک سفیر و مشوق برای حضور پر شمار مردم در این انتخابات مهم باشیم.


|

نوشته شده در پنج شنبه 9 خرداد 1392برچسب:,

توسط رضا بهمنی | لينك ثابت |


روز دزفول


|

نوشته شده در شنبه 4 خرداد 1392برچسب:,

توسط رضا بهمنی | لينك ثابت |


چکیده از کتاب این کارو نکن، این کارو بکن

 

نویسنده .احمد فارسی
·اگه میخوای راحت باشی کمتر بدون و اگه میخوای خوشبخت باشی بیشتر بخون.
·تا پایان کار، از موفقیت در آن با کسی صحبت نکن.
· برای حضور در جلسات حتی یک دقیقه هم تاخیر نکن.
· قبل ازعاشق شدن ابتدا فکر کن که آیا طاقت دوری، جدایی و سختی را داری یا نه ؟؟؟
· سکوت تنها پاسخی است که اصلا ضرر ندارد.
· نصیحت کردن فقط زمانی اثر دارد که 2 نفر باشید.
· در مورد همسر کسی اظهار نظر نکن نه مثبت نه منفی.
· نوشیدنی های داخل لیوان و

 


.:  ادامه مطلب :.
|

نوشته شده در پنج شنبه 2 خرداد 1392برچسب:,

توسط رضا بهمنی | لينك ثابت |


دروغ ریشه جامعه را خشک میکند

برای سفر به اصفهان رفته بودم . کنار سی و سه پل نشسته بودم . نگاهم به دختر بچه سه یا چهار ساله خارجی افتاد که از پدر و مادرش اندکی فاصله گرفته بود و داشت مرا نگاه میکرد . بقدری چهره زیبا و بانمکی داشت که بی اختیار با دستم اشاره کردم به طرفم بیاید اما در حالتی از شک و ترس از جایش تکان نخورد . دو سه بار دیگر هم تکرار کردم اما نیامد . به عادت همیشگی ، دستم را که خا لی بود مشت کردم و به سمتش گرفتم تا احساس کند چیزی برایش دارم . بلافاصله به سویم حـرکت کرد . در همین لحظه پدرش که گویا دورادور مواظبش بود بسرعت به سمت من آمد و یک شکلات را مخفیانه در مشتم قرار داد . بچه آمد و شکلات را گرفت . به پدرش که ایتالیایی بود گفتم من قصد اذیت او را نداشتم . گفت میدانم و مطمئنم که میخواستی با او بازی کنی اما وقتی مشتت را باز میکردی او متوجه میشد که اعتمادش به تو بیهوده بوده است . کار تو باعث میگردید که بچه ، دروغ را تجربه کند و دیگر تا آخر عمرش به کسی اعتماد نکند .
 
حال ما ایرانیها چگونه عمل میکنیم . بابا میشینه تو خونه جلوی بچه کوچک به زنش میگه ، فلانی زنگ زد بگو من نیستم . مامانه به بچه میگه اگه غذاتو بخوری برات فلان چیزو میخرم بعد انگار نه انگار . بابا به بچه اش میگه مامانت اومد نگو من به مامان بزرگ زنگ زدم
 
بعد این بچه بزرگ میشه میره تو جامعه . معلمش میگه چرا مشق ننوشتی براحتی دروغ میگه که خاله ام مرده بود نبودیم . فروشنده میشه مثل آب خوردن جنس بنجل را بدروغ جای اصلی میفروشه مهندس میشه بجای دو متر ، یک متر فونداسیون میریزه ، دکتر میشه ، اهمال در عمل جراحی را ایست قلبی گزارش میکنه ، تولید کننده محصولات پروتئینی میشه ، گوشت شتر و اسب مصرف میکنه ، رییس هواپیمائی میشه سقوط هواپیما را پای خلبان مرده میذاره وارد سیاست میشه سر ملت شیره میماله . دروغ به اولین ابزار هر فرد برای دست یافتن به هدف تبدیل میشود .
 
دروغ فساد و تباهی جامعه را ببار میاورد . اعتمادها را زایل میکند . لذت زندگی جمعی و مدنی را از بین میبرد . ظلم و بیعدالتی را گسترش میدهد . منشا بسیاری از معضلات اجتماعی دروغ است . دروغ ریشه جامعه را خشک میکند .
 
دروغ در تمامی اجزای زندگی ما ایرانیها براحتی جاری است و چون سیلی که هر لحظه بزرگتر میشود در حال نابودی ما است
 
مادر ، از آن لحظه که بدلیل تنبلی خود ، شیشه شیر خالی را در دهان نوزاد قرار میدهد تا او را ساکت کند ، آموزش دروغ را به او آغاز کرده است


|

نوشته شده در پنج شنبه 2 خرداد 1392برچسب:,

توسط رضا بهمنی | لينك ثابت |


تبریک ولادت مولود کعبه



ستون محکم احکــــام دين اســت
نگــــــين بي بديل مؤمنين اســـت
جهـــــان بي نام او معنـــــــا ندارد
«علي» امضاي رب‌العالمين است

فرا رسیدن سالروز میلاد فرخنده‌ی مولای متقیان، حضرت امیرالمؤمنین، امام علی(ع)  و روز مرد خجسته و مبارک‌باد.


|

نوشته شده در پنج شنبه 2 خرداد 1392برچسب:,

توسط رضا بهمنی | لينك ثابت |


موضوعات
 » حرف های بزرگان
» درباره روستاهای گلبهار
» شعر - پیامک
» شعر های بختیاری
» شعر سایر
» پیامک های بختیاری
» پیامک سایر
» حکایات روایات و ضرب المثلها
» جملات زیبا و آموزنده ، نکات جالب
» درباره بختیاری ها
» عکس
» عکسهای بختیاری
» عکسهای روستای گلبهار بهمنی علیا
» تبلیغات ، سرگرمی ، طنز
» شخصی (مدیر وبلاگ)
» گفتمان مدیر وبلاگ
» دانستنی ها
» تبریک - تسلیت
 

لينك دوستان
 » مجالگاه منجزی » هیجار بختیاری -محمد رسول سعدی جلیلوند » کوهستان سرد الیگودرز » شعر و ادب -امیدعلی اسکندرپور » آموزش خانواده‘ مهارتهای زندگی‘ وغیره » حسن سلمانی » کر بختیاری - دزفول 11 » مسلم مومبینی (بنیانا) » دل گرفته ها با امیر » شرکت تعاونی عسل بساک » دانلود/جک/اس ام اس/عکس/تیکه » خواستی بیا تو » آیاپیر (خرم سعیدی) » طایفه بَزّی - وحید » احسان پرنیان » مندیر » مالکنون (زهره اسدی شیخ رباط) » شرکت جاوید دشت ایرانیان » وبلاگ اختصاصی پوراندخت زلقی » روستای قل رومزی - جناب عبداله زاده » کیانی قلعه سردی - شاعربختیاری » سیری در فرهنگ بختیاری - امید » فال حافظ - سایت پیچک » وصفنارد قدیم - مجتبی فروزان » عبدالرضا شهبازی - شاعر » عزت اله بهمنی - شاعر » افسانه بهمنی - شاعر » محمد حمیدی - شاعر » روستای باجگیران - احمد صالح زاده » محمد ایسوند نبوتی » بنه وار - رهدار » فرهنگستان بختیاری » دنیای کوچک من - مژگان » علی چکانی (طایفه چکانی چهارلنگ) » عبدالحسین رحیمی - آبشارشوی » آژانس خبری بختیاری » سایت روستاهای ایران (عسگری) » سایت میوند - دکتر فریدون امیدی » صادق صادقی - طایفه بساک » شیمبار - خانم عزیزی (مژده) » شمیم (شاهپورآباد) - محمودی » شول آبادالیگودرز - امید » طایفه آسترکی - عبدالهی » گروه سرگرمی روزنه » درج آگهی رایگان » the best site of music » نقاب - (سهیلا بیگلرخانی) » وبلاگ شخصی حسین چراغی » برد شیر (علیداد) » تاریخ و فرهنگ بختیاری(پوراندوخت) » سرود بخت یاری(بهمن کیهان بختیار) » اصالت بختیاری(ابوذر رحیمی) » سایت شخصی دکتر محسن رضائی » آژانس خبری بختیاری » وبلاگ خانم چراغی (شاعر) » مجتبی صفری - هیودی » شرکت مهدآوران (برادران مهدور - اصفهان) » کیت اگزوز » زنون قوی » چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان گلبهار بهمنی علیا و آدرس bahmani.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





»فال حافظ

»جوک و اس ام اس

»قالب های نازترین

»زیباترین سایت ایرانی

»جدید ترین سایت عکس

»نازترین عکسهای ایرانی

 

آرشيو
 

مهر 1396
بهمن 1394
خرداد 1394
مهر 1393
شهريور 1393
مرداد 1393
خرداد 1393
ارديبهشت 1393
بهمن 1392
شهريور 1392
تير 1392
خرداد 1392
ارديبهشت 1392
فروردين 1392
اسفند 1391
بهمن 1391
دی 1391
آذر 1391
آبان 1391
مهر 1391
شهريور 1391
مرداد 1391
تير 1391
خرداد 1391
ارديبهشت 1391
فروردين 1391
اسفند 1390
بهمن 1390
دی 1390
آذر 1390
آبان 1390
مهر 1390
شهريور 1390

 

نويسنده
 
نویسندگان
 
طراح قالب